Philip Van Horn Weems

Yaratıcı ABD Donanma subayı, hassas bir Longines saat, bir sekstant ve yıldızları kullanarak en ünlü pilotlara gökyüzünde yönlerini nasıl bulacaklarını öğretiyordu.
image image
Amy Johnson (solda) navigasyon uzmanı Philip Van Horn Weems’ten eğitim almıştı. İngiliz pilotun bileğinde Longines’in dahili döner bezelli, radyo sinyaliyle senkronizasyon sağlayan pilot saati görülüyor. Masanın üzerindeyse bir başka Longines pilot saati var. (Annapolis, Maryland, ABD, 3 Mayıs 1937).
1889-1979
Telsiz kontrollü uçuş çağından önce onun yaratıcı zihni binlerce pilota yol göstermişti: Donanma subayı, eğitmen ve mucit Philip Van Horn Weems... Annapolis’teki ABD Deniz Harp Okulu’ndaki eğitimi sırasında Weems, birinci sınıf bir sporcu ve denizci olarak üstün başarı göstermişti. Olağanüstü bir öğrenciydi, navigasyonda uzmanlaşmıştı ve eğitimini tamamladıktan sonra Akademi'de ders vermeye başlamıştı. 1920’lerde okyanusu aşmaya çalışan birçok pilot, hava seyrüseferinin güç ve çoğunlukla hatalı olması nedeniyle hayatını kaybediyordu. Weems bu nedenle denizcilik deneyimini pilotların ihtiyaçlarına yönelik kullanmaya koyuldu. Donanma subayı 1927’de Weems Navigasyon Okulu’nu kurarak, dönemin birçok tanınmış havacısına temel becerilerini kazandırdı. Gelenekselci üstlerini rahatsız etse de, Weems göksel navigasyonda yeni yöntemler arayışını ve konum sabitleyici süreçleri ve ekipmanları iyileştirme gayretini hep sürdürdü.
En tanınmış öğrencilerinden biri, Donanmanın göksel navigasyon eğitimi için 1928 yılında bir aylığına Weems’e atadığı Charles Lindbergh’dü. Weems’in geliştirdiği teknikler, takip eden otuz yıl boyunca uzun menzilli navigasyonda standart haline gelerek, ABD Ordusu Hava Birlikleri ve Pan American Airways tarafından kullanılmaya başlandı. 1927’den önce saatler yalnızca dakika bazlı ayarlanabiliyordu. Fakat bir kol saatinin yalnızca dört saniye yanılması bile bir uçağı, hızına bağlı olarak rotasından bir mil kadar saptırabilirdi. Weems 1927’de, mekanizmayı durdurmaksızın telsizin saat sinyaliyle mükemmel bir şekilde senkronizasyon sağlayarak en yakın saniyeye ayarlanan bir saat geliştirdi. Bu düzenek, 60 saniyelik gösterge ile donatılmış bir dahili döner bezelle sağlanıyordu.
Pilot saatlerinde uzmanlığıyla ve “Fédération Aéronautique Internationale” resmi tedarikçisi sıfatıyla tanınan Longines, bu “saniye ayarlı” saatin üretimine 1929 yılında başladı. Aynı yıl Weems, döner bir orta kadran veya bir bezel ile telsiz sinyaline senkronize edilebilecek saat tasarımı için patent başvurusunda bulundu. Lindbergh ve Weems tarafından tasarlanarak Longines tarafından üretilen bu saatler, dünyanın döner bezele sahip ilk saatleriydi. Ağustos 1931’de Longines Weems Second-Setting Pilot Watch, ABD Ordusu Hava Birlikleri tarafından onaylanarak pilot ekipmanlarının bir parçası haline geldi ve 1946 yılına kadar kullanıldı.

Philip Van Horn Weems sadece havadan navigasyonda konum sabitlemek için süreçleri ve ekipmanları geliştirmekle kalmadı. Teknikleri, otuz yıl boyunca uzun menzil navigasyonda standart haline geldi. 1960 yılında Weems, Amerikan Navigasyon Enstitüsü tarafından altın madalyayla ödüllendirildi. Ayrıca Enstitü, Weems adına her yıl düzenlenecek bir ödül töreni başlattı.